Pada suatu malam...
Aku dan adek aku -Dyha...


sembang² sebelum nak tido...
tetiba...

Deq Dyha : Aneh, "magazain"(cara deq dyha sebut) tu apa?
Aku : Hah! Maher Zain?
Deq Dyha : "Magazain" la!
Aku : Adek beradik Maher Zain ka? (ingatkan dia tengah baca tentang hiburan)
Deq Dyha : Betoi² la Aneh. Adek tanya ni.
Aku : Apa dia adeq dok merepek nie ha?
Deq Dyha :"Magazain" la! Nie ha...(sambil tunjukkan ejaan kat buku tu.)


"MAGAZINE"

Aku : Hahahahahahaha! Magazine la adek! Majalah. Apa yang Maher Zainnya?
Deq Dyha : Bila adek cakap Maher Zain? Aneh yang cakap!
Aku : Apa terok sangat PRONUNCIATION hang nie deq oi!
Deq Dyha : Aneh la tamau ajar adek!
Aku : Aku jugak yang salah.

Bila teringat balek,
Mesti aku gelak dan tersengih² sorang².

Ada ka patut :

Magazine = Maher Zain



p/s : adeq²! lawak ouh!

0 comments:

Post a Comment

Sepatah dua kata...

 
Copyright CIK ANIS MANIS