Pada suatu hari yang cerah,
pintu rumah di buka,
sebakul kain di bawa ke ampaian untuk disidai...
tiba-tiba...
rerumput dan sesemak bergerak-gerak
keluarlah seekor burung terkedek-kedek.
nampak sakit.
seorang gadis (aku la tu! haha!)
dengan penuh rasa belas dan kasihan
mengambil burung itu untuk dirawat.



menurut perhatian,
burung nie dah tak boleh terbang.
jalan pun tak boleh sangat.
duduk pun cam nak rebah.
dah tak boleh berdiri atas kaki sendiri.

burung nie luka teruk.
trachea robek.
agak teruk.
tak boleh makan dan minum.
sebab terkeluar balik,
so,
Nyss agak da lama dia tak makan.
luka nie pun nampak luka la.
Nyss sapu ubat.
segala antiseptik.
cehh!

tapi,
ajal dan maut di tangan Allah SWT,
burung nie pun mati.
dan aku semadikannya di bawah pokok inai.

nak tau apa jadi kat baju-baju yang nak di sidai tue?
My mom yang sidai.
heh!

p/s : maafkan saya tak dapat selamatkan awak, CIK TERKUKUR.

2 comments:

Si Gadis Cokelat said...

ni burung yg masuk qumah kita!

niss said...

haha! tau xpa.

Post a Comment

Sepatah dua kata...

 
Copyright CIK ANIS MANIS